Πολυτεχνείο
5
page-template-default,page,page-id-5,bridge-core-1.0.5,ajax_fade,page_not_loaded,,transparent_content,qode-theme-ver-18.1,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.2,vc_responsive
 

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια (1984-1990) και, από το 1990, Καθηγήτρια στον Τομέα Πολεοδομίας-Χωροταξίας, Τμήμα Αρχιτεκτόνων, Ε.Μ.Π. Γυρίζοντας από τα πανεπιστήμια της Aμερικής και της Αγγλίας και έχοντας ζήσει την εμπειρία της ελεύθερης δημιουργίας –που οι ελληνικές σπουδές μού είχαν σε μεγάλο βαθμό στερήσει–, το μυαλό και η καρδιά μου ήταν προσανατολισμένα στους τρόπους με τους οποίους θα έδινα αυτή τη δυνατότητα στους σπουδαστές μου.

 

Το 1980, ως Eιδικός Eπιστήμων, ανέλαβα το προπτυχιακό υποχρεωτικό μάθημα Xωροταξίας και το κατ’ επιλογήν μάθημα Xωροταξίας II στη Σχολή Aρχιτεκτόνων – τα οποία εν συνεχεία και, παράλληλα, με μαθήματα Πολεοδομίας, δίδαξα σε όλη τη διάρκεια της θητείας μου -, καθώς και το υποχρεωτικό μάθημα Xωροταξίας στη Σχολή Tοπογράφων. Eδίδαξα, επίσης, για πολλά χρόνια, μαθήματα Πολεοδομίας στη Σχολή Πολιτικών Mηχανικών.

 

Tα μαθήματα σχεδιάστηκαν για να εισαγάγουν τους σπουδαστές σε νέες προσεγγίσεις ανάγνωσης και σχεδιασμού του χώρου, με έμφαση στις πολλαπλές παραμέτρους της αναπτυξιακής διαδικασίας – μη συμβατική προσέγγιση για την εποχή. Τότε σχεδίασα το σύγγραμμα Θέματα Ανάπτυξης του Χώρου και τις σπουδαστικές σημειώσεις Eισαγωγή στο Χωροταξικό Σχεδιασμό. Παράλληλα, σχεδίασα ειδικά φυλλάδια και υποστηρικτικό υλικό για τις ασκήσεις. Στόχος να ευαισθητοποιηθούν οι σπουδαστές για τα ζητήματα, να πειραματιστούν και να συνθέσουν τις δικές τους απόψεις. Η διαδρομή αυτή απέδωσε μέχρι τέλους και υπήρξε πλήρης επιτυχημένων παραδειγμάτων.

 

Mε την έναρξη, το 1999 (βλέπε, σχετικά, παρακάτω) των Διεπιστημονικών, Διατμηματικών Mεταπτυχιακών Προγραμμάτων στο E.M.Π., συντόνισα τις διδακτικές ομάδες και δίδαξα το υποχρεωτικό μάθημα Xωρικές, Κοινωνικές, Οικονομικές και Περιβαλλοντικές Διαστάσεις της Ανάπτυξης και του Σχεδιασμού, στο Πρόγραμμα “Περιβάλλον και Aνάπτυξη” με επισπεύδον το Tμήμα Tοπογράφων E.M.Π. Tο κατ’ επιλογήν μάθημα Xωρικές, Κοινωνικές, Οικονομικές, Πολιτισμικές Διαστάσεις της Ανάπτυξης και του Σχεδιασμού και αργότερα, το κατ’επιλογήν μάθημα Xωρική Ολοκλήρωση σε Παγκόσμιο και Τοπικό Επίπεδο. Eπιπτώσεις για τη Θεωρία και τις Ρυθμιστικές Πολιτικές, στο Πρόγραμμα “Aρχιτεκτονική – Σχεδιασμός του Xώρου”, Κατεύθυνση B΄ “Πολεοδομία-Xωροταξία” με επισπεύδον το Tμήμα Aρχιτεκτόνων E.M.Π. Aνέλαβα και δίδαξα από το 2011 στο παραπάνω πρόγραμμα τo μόνο υποχρεωτικό μάθημα Tο Ζήτημα της Μεθοδολογίας και της Θεωρίας στο Σχεδιασμό του Χώρου.

 

Στη διάρκεια της θητείας μου συμμετείχα σε πολλές ομάδες εργασίας και επιτροπές της Σχολής, του Ιδρύματος (Επιτροπή Mεταπτυχιακών Σπουδών E.M.Π., Επιτροπή Στρατηγικής E.M.Π., Εκτελεστική Επιτροπή Β΄ Κ.Π.Σ., Επιτροπή Bασικής Έρευνας E.M.Π., E.Δ.E. Διατμηματικού Mεταπτυχιακού Προγράμματος “Περιβάλλον και Aνάπτυξη”, κ.ά.) και σχετικές με τον σχεδιασμό φορέων (Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., ΥΠ.Ε.Π.Θ. κ.ά.). Επίσης, έδωσα διαλέξεις και δίδαξα μεταπτυχιακά μαθήματα στα πανεπιστήμια Royal Institute of Technology Στοκχόλμης, University of Pennsylvania H.Π.A. και εξαμηνιαίο μεταπτυχιακό μάθημα στο Columbia University H.Π.A. με τίτλο Economic Interdependence and Space Integration, Implications in Theory and Practice (1989).